Od roku akademickiego 2017/18 Wydział Matematyki i Informatyki Uniwersytetu Jagiellońskiego obejmuje swoją opieką najbardziej uzdolnionych matematycznie uczniów liceów, głównie z Polski południowej.
W założeniu organizatorów:
"Tutoring WMiI UJ jest skierowany do uczniów o najwyższym potencjale matematycznym, udokumentowanym wybitnymi osiągnięciami, dla których tradycyjne kółka zainteresowań oraz warsztaty olimpijskie są już niewystarczające."
Wybranym w ten sposób licealistom przydzielani sa tutorzy, którzy pomagają im w rozwoju, według sformułowania organizatorów, "ogólnej kultury matematycznej".
Wśród 22 licealistów, którzy otrzymali to elitarne wyrożnienie w roku akademickim 2021/2022, znalazło się trzech uczniów naszej szkoły:
Bartosz Głowacki, Mateusz Pałucki oraz Michał Kwiatkowski.
Każdy z nich w ubiegłym roku szkolnym wykazał się szczególnymi osiągnięciami matematycznymi. Najważniejsze z nich to:
w przypadku Bartka Głowackiego - laureat 72 Olimpiady Matematycznej, laureat IV Jagiellońskiego Turnieju Matematycznego, zakwalifikowany do reprezentacji Polski na International Tournament of Young Mathematicians 2021, laureat (w drużynie) międzynarodowych zawodów matematycznych “Náboj 2020”,
w przypadku Mateusza Pałuckiego - laureat trzeciej nagrody w międzynarodowym konkursie 9th European Mathematical Cup (Junior), laureat IV Jagiellońskiego Turnieju Matematycznego, laureat XIX Mistrzostw Polski w Geometrii Elementarnej, laureat Międzynarodowego Konkursu „Kangur Matematyczny 2021”,
zakwalifikowany do reprezentacji Polski na International Tournament of Young Mathematicians 2021,
w przypadku Michała Kwiatkowskiego - laureat trzeciej nagrody w międzynarodowym konkursie 9th European Mathematical Cup (Junior), laureat XIX Mistrzostw Polski w Geometrii Elementarnej, laureat Międzynarodowego Konkursu „Kangur Matematyczny 2021”, laureat (w drużynie) międzynarodowych zawodów matematycznych “Náboj 2020”.
Od października 2021 r. nasi chłopcy pracują pod kierunkiem dr. Tomasza Kobosa, spotkania odbywają się online. Przed każdym z nich uczestnicy otrzymują od tutora zestaw problemów, które należy samodzielnie opracować. Następnie w trakcie spotkania z tutorem omawiane są pomysły na rozwiązania każdego z poleconych zadań.
Więcej wiadomości na temat programu "Opieka indywidualna" można znaleźć na stronie https://matinf.uj.edu.pl/szkoly/opieka-indywidualna